“T’ho compro”, la nova campanya de la ciutat per fomentar el comerç de proximitat
Les imatges, que es podran veure en suports com banderoles, xarxes socials o autobusos, s’inspiren en la cartellera gràfica de diferents comerços de la ciutat i busquen promoure la compra local

“T’ho compro”. Aquesta és la idea que vertebra la nova campanya de suport al comerç de proximitat de la ciutat que presenta l’Ajuntament de Barcelona. L’acció, que compta amb la col·laboració de les entitats del comerç de la ciutat, dona resposta al compromís municipal de donar suport al comerç de proximitat per la importància cabdal que té per a la ciutat. La campanya tindrà dues onades: una fins a finals de juny i una altra a partir de l’octubre.
La nova campanya, que és una proposta de l’agència creativa Codea, destaca valors com el tracte personalitzat, la proximitat o el caràcter propi dels comerç local de la ciutat per fomentar la compra conscient i local. Amb aquest objectiu, la campanya interpel·la la ciutadania amb preguntes i respostes com: “Botigues que et saluden pel teu nom? T’ho compro”, “Tot allò que necessites a tocar de casa? T’ho compro”, “Botigues que fan que Barcelona sigui Barcelona? T’ho compro” o “Una botiga de tota la vida? T’ho compro”, entre d’altres. I recull diferents imatges representatives del comerç de proximitat.
Un homenatge al comerç de barri
Per retre homenatge als comerços locals, la campanya combina tipografies inspirades en la cartellera gràfica de diferents botigues de la ciutat. Per fer-ho, s’ha fet una anàlisi de la cartelleria gràfica de la ciutat agrupant-la en diferents categories.
Les imatges es poden veure en suports com banderoles, cartells, autobusos o a través de les xarxes socials a partir de mitjans d’aquest mes, que és quan es farà el llançament oficial d’aquesta acció comunicativa.
“A més de reiterar el suport de l’Ajuntament al teixit comercial local, la campanya és també un missatge adreçat a tots els veïns i veïnes de la ciutat per posar en valor les decisions que prenem com a consumidors a l’hora de decidir on fem cada compra. Les imatges i les frases que es repeteixen reivindiquen els aspectes del comerç local que donen identitat a Barcelona i contribueixen a mantenir la vida als barris”, remarca la regidora de Comerç, Restauració i Mercats, Raquel Gil. “L’objectiu de la campanya és destacar aquest caràcter propi del comerç de proximitat i fomentar la compra conscient i local”, afegeix.
La nova campanya agafa el relleu de la de ‘Comerços amb cara i ulls’, que va néixer el 2022, amb l’objectiu, també, de promoure el comerç de proximitat de la ciutat, però, en aquell cas, amb el focus posat a la professionalitat i el caràcter propi dels comerciants i restauradors locals. L’última edició d’aquesta campanya tenia com a protagonistes els guanyadors de l’edició 2023 dels Premis Comerç de Barcelona, que apareixien fotografiats mentre treballaven amb l’objectiu de mostrar l’expertesa i professionalitat dels comerciants en diferents botigues, bars o parades de mercat.