El supermercat cooperatiu Foodcoop BCN obre les portes a persones no sòcies
Des del passat 6 de juliol, qualsevol persona pot comprar en aquest establiment de l’Eixample Esquerra sense necessitat de fer-se sòcia.

Fins ara, per poder comprar a Foodcoop BCN calia fer una aportació al capital social de la cooperativa- que és el que confereix també els drets de participació política- i, a més, desenvolupar tasques de suport al supermercat en torns mensuals de 3 hores.
Conscients que hi ha persones que no poden dedicar aquest temps d’activisme o a qui no els va bé fer l’aportació inicial, però que sí que volen escapar de les cadenes de distribució convencionals i consumir d’una forma diferent, Foodcoop ha obert les seves portes ara també a persones no sòcies.
Tanmateix, les sòcies actuals, així com les que s’hi sumin d’ara en endavant, que facin el torn mensual gaudiran d’uns preus més baixos en l’adquisició de productes que la resta de compradores, ja que les seves tasques permeten reduir costos i ajustar els marges de venda.
L’objectiu de Foodcoop, amb aquesta nova mesura, és diversificar el seu públic i esdevenir més inclusiu. Però no ha estat la única decisió que s’ha pres per arribar a més persones.
Nou servei d’entrega a domicili
En aquesta línia, la setmana passada es va posar en marxa un servei de lliurament de la compra a domicili amb la cooperativa de distribució responsable en bicicleta Mensakas.
Actualment, Foodcoop BCN té sòcies que viuen lluny de l’establiment i que havien manifestat les dificultats per fer compres pesades o voluminoses. Amb el nou servei, ofert per un proveïdor amb qui es comparteixen valors, es vol fer la vida més còmoda a les persones sòcies, però també per aconseguir-ne de noves que viuen a altres barris de la ciutat.
Un any i mig bastint l’alternativa
Foodcoop BCN va entrar en funcionament el febrer de 2022, amb gairebé 500 persones sòcies al darrere que van decidir aportar capital i hores de voluntariat per crear la seva pròpia alternativa a la gran distribució.
Des de llavors, el projecte ha crescut de forma lenta però sostinguda i, ara, s’espera fer un pas més en l’impuls del consum transformador arribant a un públic potser menys avesat a l’activisme però que és conscient dels perjudicis que estan causant al territori, a la pagesia i a la salut de les persones els supermercats regits pel lucre.